Archive for Listopad, 2009

Jak pomáhá power jóga?

Pátek, Listopad 13th, 2009

Díky power józe jsou lidé schopni mnohem lépe ovládat své dýchání a tím pádem se také mnohem více soustředit na činnosti, které momentálně vykonávají. Stávají se tak mnohem více produktivními a uvolněnými. Power jóga je schopna u člověka zvýšit sílu a zachovat přirozenou hybnost kloubů. Právě tato přirozená hybnost je doslova ideální záležitostí, kterou ale lidé ocení až mnohem později ve svém životě. Ve stáří totiž budou na bolesti kloubů trpět mnohem méně. Díky power józe budete mnohem flexibilnější a rozhodně se vyvarujete nesprávnému držení těla při chůzi. Také se vám také zlepší peristaltika trávení a vůbec průtok energie celým tělem. Budete se potom cítit mnohem svěžejší a vaše tělo nebude unavené. Power jóga pochopitelně pomůže také k lepší kondici. Nebudete muset běhat dlouhé trasy a můžete také přijít k poměrně slušné fyzičce. Když budete chtít zhubnout, tak právě tento druh cvičení není rozhodně ničím, co by vám mohlo uškodit.

Pro koho je power jóga?

Pátek, Listopad 13th, 2009

Power jóga je jednoduše pro všechny lidi, kteří se chtějí hýbat a něco se svým tělem dělat. Když si vezmeme jednotlivé generace, tak cvičit mohou jak mladí lidé, tak také senioři v pokročilejším věku. Tempo cvičení se jednoduše přizpůsobí schopnostem člověka a jeho fyzické zdatnosti. Pokud jste jógu vůbec necvičili, tak to rozhodně nevadí, jelikož s ní můžete začít prakticky kdykoliv. Jestliže víte, že jste zdravotně nějakým způsobem handicapovaní, tak se jednoduše poraďte se svým lékařem. Power jógu mohou cvičit jak muži tak také ženy. U žen je jak power jóga, tak i jóga klasická mnohem oblíbenější, zatímco muži dávají přednost posilování a nebo jiným sportům. Jóga
je poměrně šetrná k lidskému organismu, takže se rozhodně nemusíte bát opotřebování kloubů a nebo jiných částí lidského těla.

Powerjóga a dýchání

Pátek, Listopad 13th, 2009

Základem power jógy, stejně jako u jiných podobných nejen asijských umění, je pochopitelně dýchání. Při józe tvoří dýchání doslova celý systém cvičení. U power jógy tomu tak úplně není, ale dýchání je velmi důležitým prvkem celého cvičení. Hlavním cílem powerjógy je pochopitelně navození harmonie ducha i těla. Power jóga se snaží o celkové zatížení celého svalstva. Zatíženy nejsou pouze svaly v dolní polovině těla, což prezentuje například spinning a podobné druhy cvičení, ale i ostatní části těla. Na mysli máme třeba svaly pažní, ruce, ale také svaly břišní. Jóga totiž poskytuje v podstatě i cviky na břicho. Ty se vyznačují o něco menší intenzitou než klasické posilování, ale o to jsou zase šetrnější k lidskému organismu.

Power jóga a místa, na kterých se dá cvičit

Pátek, Listopad 13th, 2009

Když se rozhodnete právě pro power jógu, tak je mnohem lepší ji cvičit na hodině společně s instruktorem než doma u televize jako třeba pilates.

Živá hodina je mnohem bezprostřednější a mnohdy vás také donutí samotné cviky dotahovat až k dokonalosti. U televize jste schopni některé důležité věci odbýt. Na druhou stranu vás televizní power jóga nebude tolik stát. tedy alespoň co se času a investovaných financí týče. Power jóga se nejčastěji pochopitelně cvičí v tělocvičnách, ale mnohdy vám budou stačit i menší prostory. Rozhodně nebudete potřebovat tolik prostoru jako třeba ke kolektivním hrám.